Fremtidens tannhelsesekretærer på besøk hos TkØ
Elever fra Hersleb videregående skole (VG3) besøkte denne uken TkØ for en to timers fagøkt om omsorgssvikt og grunnleggende smittevern.
Seniorforsker Ewa Hovden holdt innlegg om omsorgssvikt og hvordan tannhelsetjenesten kan bidra til å avdekke og følge opp bekymringer. Deretter ga Eirin Skofterud, helsesekretær ved TkØs spesialistannklinikk, en praktisk innføring i basale smittevernsrutiner og hygieniske prinsipper ved sterile prosedyrer. Elevene fikk også øve på å ta på sterile hansker.
Hersleb har besøkt TkØ flere ganger tidligere, og samarbeidet er viktig for å vise fremtidens tannhelsesekretærer hvordan vi jobber i spesialisthelsetjenesten.
– Det er viktig for oss å vise elevene hvordan vi jobber, og hvilke muligheter som finnes i tannhelsetjenesten. Vi håper besøket gir inspirasjon videre, sier Maria Hilsheimer, seniorrådgiver ved TkØ.
TkØ takker for besøket og ønsker elevene lykke til videre!
Sist oppdatert

